1/03/2010

Rörigt

Karet är fortfarande i en enda röra, men jag har övertalat mig själv att röra runt så lite som möjligt nu den första tiden, speciellt nu när jag har alger. Har endast trimmat glosson lite, skrapat alger och ökat gödningen. Kommer inte göra så mycket med karet den kommande tiden då jag just skrivit på kontrakt på en ny lägenhet. Bara några hundra meter bort, men det innebär ju ändå att jag måste tömma och "starta om" i nya lägenheten. Funderar på att skaffa ett gäng amanoräkor för trådalgerna, men vet inte om jag ska göra det innan flytten heller.

Prickalgerna har försvunnit, även diatomalgerna är påväg bort. Det jag har nu är dammalger och trådalger.. kanske inte det roligaste, men jag är övertygad om att det kommer gå bra. Glosson växer oerhört fort, stängselväxterna är det inte så bra fart på, men de växer också.



Inga kommentarer: